Чугуївська районна державна адміністрація
Офіційний сайт
Харківська обл.
м. Чугуїв,
вул. Старонікольська, 29, тел.40-901
rda@chuguevrda.gov.ua
chuhuivska@rda.kh.gov.ua

Коронавірус: важливе

Консультує НАДС

Архів новин

Березень 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Повідомлення про корупцію

ДУ "Центр пробації"

Повідомити про насилля

Консультують фахівці Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

 

З 16 січня набрала чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», основною вимогою якої є використання української мови під час обслуговування споживачів.

Підприємства, установи та організації усіх форм власності, підприємці й інші суб’єкти господарювання мають здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари і послуги, зокрема через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, українською.

Усі виробники, а також виконавці та продавці зобов’язані надавати споживачам інформацію про свої товари, роботи чи послуги державною мовою.

Українською має подаватися інформація на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.

Крім того, тепер суб’єкти електронної комерції, зареєстровані в Україні, будуть зобов’язані забезпечити надання усієї інформації, визначеної законом, зокрема і щодо предмету електронного договору, державною мовою.

В інформації про товари, роботи чи послуги, наданій державною мовою, закон допускає використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.

Водночас інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися іншими мовами. В такому разі обсяг інформації українською не може бути меншим за встановлений Законом «Про захист прав споживачів», тобто, має містити необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця).

Також може здійснюватися обслуговування клієнта не державною мовою, якщо про це попросить клієнт, і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.

Отже, можна обслуговувати споживача російською, англійською, китайською чи будь-якою іншою мовою, але за умови, якщо споживач сам про це попросить.

У разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою необхідно звертатися до мовного омбудсмена.