Чугуївська районна державна адміністрація
Офіційний сайт
Харківська обл.
м. Чугуїв,
вул. Старонікольська, 29, тел.40-901
rda@chuguevrda.gov.ua
chuhuivska@rda.kh.gov.ua

Коронавірус: важливе

Консультує НАДС

Архів новин

Березень 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Повідомлення про корупцію

ДУ "Центр пробації"

Повідомити про насилля

З початку 2021 року бригада швидкої медичної допомоги приїжджає не до кожного, хто звертається на номери екстрених служб. Роз’яснення щодо цього дають фахівці Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

 

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 1271 «Про норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події», яка набрала чинності з 1 січня 2021 року, відтепер звернення стосовно надання екстреної медичної допомоги залежно від стану пацієнта поділяються на 4 категорії: критичні, екстрені, неекстрені та непрофільні (раніше звернення щодо надання швидкої медичної допомоги поділялися лише на екстрені та неекстрені).

У чому відмінність між категоріями звернень?

1. Критичні звернення. До цієї категорії належать звернення стосовно хворих/постраждалих при невідкладних (критичних) станах, що безпосередньо загрожують життю, потребують виконання реанімаційних заходів та супроводжуються: відсутністю дихання; неефективним диханням; ознаками масивної крововтрати/кровотечі.

У таких випадках бригада екстреної (швидкої) медичної допомоги має прибути упродовж 10 хвилин з моменту виклику.

2. Екстрені звернення. Ця категорія включає звернення стосовно хворих/постраждалих при невідкладних (екстрених) станах, що несуть загрозу життю та здоров’ю людини і можуть призвести до різкого погіршення стану в разі несвоєчасного надання екстреної медичної допомоги та супроводжуються: порушенням свідомості; ознаками кровотечі; ознаками гострого коронарного синдрому; ознаками гострого мозкового інсульту; розладами дихання; іншими скаргами та ознаками, що визначені як екстрені відповідно до переліку причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги.

На такі звернення бригада екстреної (швидкої) медичної допомоги має прибути упродовж 20 хвилин з моменту виклику.

3. Неекстрені звернення. До цієї категорії належать звернення стосовно постраждалого/хворого, стан якого не є невідкладним та відстрочення надання медичної допомоги якому не призведе до погіршення стану здоров’я, проте хворий/постраждалий потребує оцінки стану здоров’я медичним працівником.

У таких випадках диспетчер рекомендує пацієнту звернутися до сімейного лікаря або до найближчого відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги, або таке звернення може бути передане до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги. У разі відсутності такої можливості диспетчер напрямку направляє до пацієнта бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги, що не виконує критичні або екстрені виклики.

4. Непрофільні звернення. Ця категорія об’єднує звернення стосовно постраждалих/хворих, стан яких не є невідкладним та не потребує надання медичної допомоги в межах, передбачених кваліфікаційними вимогами працівників бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги. Хворий/постраждалий не потребує проведення оцінки стану здоров’я на місці, у разі потреби йому може бути надано дистанційну медичну консультацію щодо причини звернення.

При таких зверненнях диспетчер рекомендує пацієнту звернутися до сімейного лікаря. У разі потреби медичний працівник диспетчерської служби повинен надати дистанційну медичну консультацію щодо причини звернення.

Хто визначатиме, їхати до пацієнта чи ні?

Постанова передбачає, що стан пацієнта та обставини подій виклику визначає диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Робить він це НЕ на власний розсуд – а за Критеріями розподілу звернень залежно від стану пацієнта стосовно надання екстреної медичної допомоги.

Саме тому, коли людина викликає швидку медичну допомогу за єдиним телефонним номером екстреної медичної допомоги 103 або за єдиним телефонним номером системи екстреної допомоги населенню 112, вона має детально відповісти на всі запитання диспетчера: тоді він зможе швидко визначити, до якої саме категорії належить цей виклик, і відправити бригаду швидкої допомоги або надати інші рекомендації.