Чугуївська районна державна адміністрація
Офіційний сайт
Харківська обл.
м. Чугуїв,
вул. Старонікольська, 29, тел.40-901
rda@chuguevrda.gov.ua
chuhuivska@rda.kh.gov.ua

Коронавірус: важливе

Консультує НАДС

Архів новин

Квітень 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Н
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2

Повідомлення про корупцію

ДУ "Центр пробації"

Повідомити про насилля

Якщо нагально потрібні гроші, перше, що спадає на думку, – взяти мікропозику у кредитної організації. Та чи варто брати «швидкий кредит», і що потрібно при цьому врахувати? Роз’яснює фахівець Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Денис Папян.

 

Споживачі фінансових послуг мають права:

- на необхідну, доступну та достовірну інформацію щодо фінансових організацій та послуг, які вони надають;

- на належну якість наданих послуг та обслуговування;

- на укладання договору у письмовій або ж електронній формі, із зазначенням реальної ціни позики, відсоткової ставки за кредитом.

 

Укладаючи договір з кредитною установою, потрібно бути уважним, бо можливі такі «крутійства» з їхнього боку:

- нерозкриття повної вартості кредиту, розміру додаткових комісій, ставок та умов кредиту (або зазначення цих даних дрібнесенькими літерами наприкінці документа);

- оманлива реклама – приміром, фінансова компанія рекламує кредити «під 0%», за якими направду ставка виявляється вищою; або компанія пропонує ставки 1-2% за кредитом, не уточнюючи, що це ставка в день, а за місяць споживач сплатить 30-60%;

- незаконне використання персональних даних споживачів без їх згоди колекторськими компаніями, які займаються безпосередньо стягненням проблемної заборгованості, використовуючи погрози боржнику, цілодобові дзвінки, лайливі слова у повідомленнях, розповсюдження образливих фотоколажів, підробку судових рішень тощо;

- неправомірне нарахування надмірних відсотків та пені після спливу визначеного договором строку кредитування.

 

Аби захистити споживачів фінансових послуг, парламентарі внесли зміни до Закону України «Про споживче кредитування», які набули чинності з 1 січня 2021 року. Відтепер обов’язковою умовою в отриманні мікрокредиту є згода особи на доступ до інформації про її кредитну історію через бюро кредитних історій. А надання мікрокредиту має супроводжуватись повним інформуванням клієнта про загальну вартість, реальну відсоткову ставку, супутні витрати тощо.

При цьому законодавець додатково захистив позичальників, установивши обмеження максимального розміру штрафу та пені за порушення такого договору. Так, максимальна сукупна сума штрафів і пені за порушення споживачем виконання його зобов’язань на підставі договору про споживчий кредит, загальний розмір кредиту за яким не перевищує мінімальної заробітної плати, не може перевищувати розмір подвійної суми, одержаної споживачем за таким договором, і не може бути збільшена за домовленістю сторін.

 

Якщо мікрофінансова компанія не виконує умови договору, то, як перший крок, необхідно звернутися зі скаргою на ім’я її керівництва.

У разі, якщо споживач не отримав відповідь чи не погоджується з нею, потрібно звертатися до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку України, заповнивши онлайн-форму на сайті Національного банку України: https://bank.gov.ua/ua/contacts-details#section-1 або відправивши листа на електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. чи за адресою: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ-8, 01601 або зателефонувавши до контакт-центру 0 800 505 240.

 

За неможливості вирішити спір у позасудовому порядку – позивайтеся до суду за захистом своїх прав.

У разі, якщо колектори погрожують розправою боржнику або його родичам і близьким людям, необхідно звернутися до поліції та за правовою допомогою.

 

Повний текст консультації читайте за посиланням http://bit.ly/3pFpC56

 

Чугуївський місцевий центр з надання БВПД працює за адресою: м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 27-а. Тел. (05746) 40-127.